Trondheim Calling
I tre dager, på ti scener, blir det holdt hele 90 konserter – et arrangement som har vært en tradisjon gjennom mange år. Dette var utgangspunktet da vi først satte oss ned for å diskutere hvordan den visuelle identiteten til Trondheim Calling skulle utvikles.
Som animatør og filmprodusent fikk jeg gleden av å bidra til å skape et dynamisk uttrykk som kombinerte live action-opptak med animasjon. Oppdraget inkluderte produksjon av intro- og outrosekvenser, visuelle presentasjoner av spillestedene, samt en rekke promofilmer som skulle synliggjøre hvor Trondheim Calling fant sted og hvilke høydepunkter festivalen hadde å by på.
Info
Kunde
Trondheim Calling
Produksjon
Kristian Skogmo
Erlend Rullestad
Arinbjørn Kuld
Type
Promofilm
År
2018
Trondheim Calling 20218
SoMe
For å nå ut til flest mulig, på tvers av ulike skjermformater, ble det produsert versjoner som passet både for mobil, nettbrett og PC.
Spillesteder
Alle spillestedene ble visualisert på en måte som fanget den typiske konsertopplevelsen. Et kart ble laget som guidet publikum gjennom Trondheim, fra sted til sted.
Oppsummering
Både kunden, produksjonsteamet og vi som jobbet med prosjektet, var veldig fornøyde med resultatet. Det var et godt samarbeid mellom designere, animatører og kunstnerisk ledelse, hvor alt fungerte bra sammen.
I tillegg ble noen av grafikkelementene vist på Rockheims skjermtak, noe som var en ekstra stas for alle involverte.